Categorie:

Dimensiune anvelope:

Producator

Sezon:




runflat  

Material jante:

Caracteristici jante:

Producator

Dimensiune roti:

Marca:


Producator

Categorii:

Producator

Categorii:

Producator



Plata online cu card bancar prin EuPlatesc (Visa/Maestro/Mastercard)


La ce sa va uitati cand alegeti anvelope de iarna

 

elite tires distributionEchipa Elite Tires Distribution sfatuieste conducatorii de vehicule comerciale sa se informeze si dincolo de informatiile furnizate de noua eticheta UE pentru anvelope cand doresc sa-si schimbe anvelopele cu unele destinate iernii.

Operatorii de camioane pun accent foarte mult pe eficienta consumului de carburant si aderenta pe carosabil umed, indicate pe noile etichete UE pentru anvelope, dar aceste caracteristici se afla printre cele mai putin relevante pentru performanta unei anvelope in conditii de iarna. Tractiunea si aderenta in conditii de zapada si gheata impreuna cu kilometrajul sunt prioritatile cheie pentru o anvelopa de iarna, dar aceste criterii nu se regasesc pe eticheta.

Dintr-un studiu realizat recent de catre Goodyear Dunlop, derulat in tarile nordice, aproape toti operatorii de vehicule comerciale au pus tractiunea pe zapada afanata si batatorita ca fiind primele 2 cele mai importante criterii de performanta pentru anvelopele de iarna.

In conditiile reci de iarna, cu drumuri alunecoase, este necesar un set de criterii de performanta diferit de cel pentru alte tipuri de drum. In aceste cazuri aderenta si tractiunea conteaza in mod deosebit, in special in conditii de drum acoperit cu gheata si zapada. Kilometrajul este de asemenea un criteriu foarte relevant.

Criteriile de performanta acoperite de noile etichetari UE acopera doar trei aspecte ale unei anvelope: eficienta consumului de carburant, aderenta pe carosabil umed si nivelul zgomotului produs. Criteriile variaza ca importanta in functie de tipul operatiunilor pe care le realizeaza vehiculele pe care sunt montate. In functie de scopul pentru care a fost proiectata anvelopa, alte criterii de performanta pot fi la fel de importante sau poate chiar mai importante pentru aceasta decat cele mentionate pe noua eticheta UE.

Unele criterii prezente pe eticheta pot fi influentate in mod negativ doar pentru faptul ca anvelopa a fost optimizata pentru alt scop prestabilit.

In cazul operatiunilor de transport pe distanta lunga, transporturi de bunuri cu un camion si un trailer, acestea ruleaza pe drumuri intinse si cu viteza constanta, numarul si gradul de dificultate al virajelor fiind limitat. Criteriile de performanta in acest caz sunt rezistenta scazuta la rulare si aderenta pe carosabil umed, astfel incat din acest punct de vedere noua eticheta UE pentru anvelope este foarte relevanta.

Transportul regional si distributia se realizeaza pe distante medii si lungi, implicand opriri frecvente si rulare in trafic. Drumurile din oras semnifica o expunere constanta la forte laterale si la rularea pe suprafete de drum uzate sau deteriorate inegal. In acest caz este necesar ca anvelopele sa beneficieze de un nivel ridicat al kilometrajului, o buna capacitate de a rula bine in orice sezon si sa dispuna de un nivel ridicat al rezistentei la deteriorare ca primele trei criterii, urmate desigur de aderenta pe carosabil umed si eficienta consumului, dar intr-o masura mai putin importanta decat primele trei precizate.

Acest lucru inseamna ca durata prelungita de viata a anvelopei si performantele bune de-a lungul tuturor sezoanelor intalnesc cele mai importante nevoi ale operatorilor de vehicule comerciale, consumul de carburant ramanand si el un criteriu foarte important.

Vehiculele utilizate pentru servicii mixte si constructii opereaza pe distante medii si scurte si variaza in configuratie. 10% din aceste distante sunt acoperite de drumuri accidentate, fapt ce implica utilizarea lor in conditii de drum severe. In cazul vehiculelor precum basculantele si betonierele, abilitatea de a conduce pe suprafete mai putin line si durata de viata lunga a anvelopei sunt caracteristici ce primeaza. Din aceasta cauza aici sunt importante tractiunea off-road, kilometrajul si capacitatea anvelopelor de a fi resapate. Eficienta consumului de combustibil si nivelul de zgomot prezente pe noile etichete UE sunt mai putin importante, in timp ce aderenta pe carosabil umed este relevanta intr-o masura importanta.

Operatiunile municipale si urbane implica opriri constante si rulare la viteze medii si mici. Expunerea la forte laterale si curbarea flancurilor este frecventa. Vehiculele municipale suporta o varietate extinsa de conditii de incarcare. In cazul acestora kilometrajul si rezistenta la deteriorare sunt calitatile principale de care anvelopele ar trebui sa dispuna, impreuna cu aderenta pe drumuri imede si calitati bune de resapare. Nivelul zgomotului este de asemenea important pentru mediul urban si pentru pasagerii care utilizeaza vehiculele serviciului public. In acest caz doar aderenta pe carosabil umed si nivelul de zgomot sunt relevante de pe noua eticheta UE.

Transportul in conditii de iarna implica si posibilitatea de a rula in conditii de aderenta foarte scazuta. Conditiile de drum oscileaza intre umezeala, drum uscat, gheata si zapada, si pot fi implicate orice tip de vehicule. Principalele prioritati pentru performanta anvelopelor de iarna sunt tractiunea si aderenta pe zapada si gheata pentru a mentine vehiculele pe traiectoria lor si pentru siguranta in trafic. Capacitatea de resapare, aderenta pe carosabil umed si kilometrajul sunt de asemenea importante. In consecinta, desi eficienta consumului de carburant este un criteriu de luat in considere, tractiunea in conditii de iarna primeaza in acest caz.