Categorie
Axa de utilizare
Dimensiuni anvelope
Sezon
Producator
Material jante
Caracteristici jante
Producator











Dimensiuni roti
Marca
Producator


Categorii
Producator


Categorii
Producator


Statistici si tendinte pe piata de anvelope din Romania

Postat in: Noutati | Vizualizari: 7579

 In Romania, piata de anvelope este destul de volatila, fiind in stransa legatura cu cea de autoturisme. Goodyear Dunlop Tires Romania, importatorul si distribuitorul marcilor Goodyear, Dunlop, Fulda, Debica si Sava, estimeaza o scadere cu pana la 4% a pietei de anvelope pana la finalul anului si o stagnare in 2013. Pe cealalta parte, Michelin declara ca piata de anvelope pentru camioane si utilaje grele va creste cu peste 20% pana la finele anului.

       Interesant este faptul ca aceste trenduri din Romania sunt similare cu cele din Statele Unite ale Americii. Cu toate ca piata de anvelope pentru autoturisme a avut un trend usor descrescator, cu circa 5% fata de anul precedent, anvelopele pentru camioane au inregistrat o crestere robusta, de peste 50%. Aceasta denota faptul ca marile companii de transporturi sunt in plina expansiune, iar autoturismele de teren iau locul celor standard.

      Cat despre Asia, cererea a scăzut cu circa 3%  (cu exceptia Indiei), in primul rand datorita declinului de 5% inregistrat în China ca urmare a masurilor luate pentru limitarea creditarilor si a incetinirii ritmului constructiilor, iar in al doilea rand ca urmare a cutremurul care a afectat insula Japoniei anul precedent. Pietele si-au continuat tendinta ascendenta in America de Sud,  in primul rand in Brazilia, unde cresterea a atins un nivel record de 21% la achizitia de anvelope noi, dupa introducerea noilor standarde tehnice la inceputul anului 2012.

     Mari companii si multe lansari pe piata

         Cu toate ca cererea este din ce in ce mai mica, tot mai putini soferi permitandu-si sa achizitioneze un autoturism nou si implicit anvelope mai moderne, marii producatori scot pe piata modele care mai de care mai puternice. De exemplu, Goodyear a lansat recent anvelopele UrbanMax, o noua gama de anvelope all-season pentru vehicule municipale, ce ofera o enduranta mai mare si o siguranta sporita.

          UrbanMax utilizeaza cele mai noi tehnologii ale materialelor compozite, dedicate profilurilor benzii de rulare si constructiei carcaselor durabile cu aplicatie la noile game de autobuze de oras, masini de pompieri, masini de gunoi si alte vehicule municipale.

Noua gama de anvelope include anvelopa UrbanMax MCA, o anvelopa atat pentru axa motrice cat si pentru celelalte axe si anvelopa UrbanMax MCD Traction, o anvelopa pentru axa de tractiune. Anvelopa Goodyear UrbanMax MCA este prevazuta cu flancuri ranforsate, ce asigura o protectie crescuta impotriva frecarii de borduri, si are pe peretele lateral indicatori ai gradului de uzura. Banda de rulare a anvelopei UrbanMax MCA are un profil lat in cinci caneluri pentru enduranta sporita, nivel scazut de zgomot si manevrabilitate buna. Marginea lamelata ofera o performanta buna atat pe carosabil umed cat si pe cel acoperit cu zapada, chiar si atunci cand anvelopa este uzata. Anvelopa Goodyear UrbanMax MCD Traction ofera beneficii imbunatatite comparativ cu anvelopa Metro MCD, predecesoarea acesteia. Noua anvelopa inlocuieste gama anvelopelor de vara Goodyear Metro MCS si Metro MCD, care erau ambele anvelope de tip M&S.

       Mai mult decat atat, tot Goodyear pregateste o surpriza soferilor din Europa pentru anul viitor. Anvelopa concept Goodyear, care va fi disponibila pe piata incepand cu 2013, este realizata folosind tehnologia BioIsoprene, o alternativa viabila pentru materialele compozite petrochimice cu biomase regenerabile. Pentru realizarea acestei anvelope, Goodyear a lucrat in parteneriat cu Genencor, o divizie a Danisco, la dezvoltarea unei tehnologii de ultima ora.

       Jesse Roeck, director global Materials Science din cadrul Goodyear, a declarat recent ca prin dezvoltarea tehnologiei BioIsoprene, specialistii din cadrul companiei au reusit sa reduca impactul productiei industriale asupra mediului inconjurator prin aplicarea materiilor prime regenerabile in lantul de aprovizionare. Rezultatul pentru companie este ca ea va  fi mai putin dependenta de produsele derivate din petrol. Pe langa cauciucul sintetic utilizat in mod traditional in fabricarea anvelopelor, izoprenul traditional este utilizat si pentru producerea unei game largi de alte produse precum manusi chirurgicale, mingi de golf si adezivi.

       Un alt concern puternic de pe piata este Michelin. Acesta comercializeaza in Romania marcile: Michelin (marca premium), Kleber & BF Goodrich (marci „good value for money”), Kormoran, Tigar (marci „budget”). Michelin Romania are o retea de distribuitori care depaseste 250 de puncte de vanzare, acoperind toata suprafata Romaniei.

       Totodata, concernul Continental detine in portofoliu mai multe marci de anvelope, cele mai cunoscute in Romania fiind: Continental, Uniroyal, Semperit, Barum si America. Toate aceste marci se fabrica atat in varianta cu profile de vara, cat si de iarna. Continental nu detine in Romania o retea proprie de vanzare a anvelopelor, comercializarea acestora facandu-se prin intermediul mai multor dealeri de anvelope cu acoperire nationala sau regionala.

   Tendinte pe piata

       Conform ultimelor statistici, varful de sezon la vanzarea anvelopelor de iarna sunt lunile noiembrie - decembrie (conform reprezentantilor Continental si octombrie – decembrie ( sunt de parere oficiali ai Michelin). De obicei in ianuarie si februarie vanzarea de anvelope este in impas. Cu toate ca trendull anvelopele de vara si all-season este descrescator, piata anvelopele de iarna este estimata ca va creste, mai ales datorita legii obligativitatii pneurilor pentru sezonul rece.

         In Romania, vanzarile de anvelope de iarna au inregistrat o crestere constanta in ultimii 6 ani. In 2012 vanzarile de anvelope de autoturisme produse de Continental au urmat tendintele generale de crestere ale pietei, de aproximativ 10%. Nici cele produse de companii precum Michelin sau Goodyear nu au fost la un nivel scazut, acestea depasind 7%, respectiv 8% anul acesta. In Europa, cresterea a fost mai mare decat in Romania. In sezonul de iarna 2011 – 2012, vanzarile au crescut pe toate segmentele de iarna, cu un accent pe Michelin Alpin 4 –anvelopa nou lansata in 2010 si conceputa pentru pentru o gama larga de vehicule, de la berline si monovolume la sedanuri.

        In general, pretul anvelopelor a crescut nesemnificativ in ultimii ani. Pretul anvelopelor este determinat de o multitudine de factori, in principal costul materiilor prime, costuri de fabricatie, transport etc. In plus, pretul anvelopelor pentru consumatorul final variaza in functie de locul de achizitie: depozit en gross de anvelope, service auto, reprezentante auto, precum si posibilitatea ca acesta sa includa servicii precum montarea si echilibrarea anvelopelor.


 

Hunter Engineering Hawkeye Elite Corghi TEXA

Programare vulcanizare.

Spre Vulcanizare
Programare Vulcanizare Ploiesti
Geometrie • Incarcare Freon
Programare Vulcanizare Ploiesti
Geometrie • Incarcare Freon
Configurator roti iarna Configurator roti

Jante Anvelope Lanturi Piulite Prezoane Senzori

Specifici configurația autoturismului, alegi jantele si anvelopele dorite, completezi cu senzori presiune, piulite, prezoane sau lanturi.

Spre configurator roti